Regulamin
REGULAMIN ESKLEPU WWW.SMAKFOOD.PL
1.SŁOWNIK
Klient– osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu Internetowego lub korzysta z innych Usług dostępnych w Sklepie Internetowym;
Kodeks Cywilny– ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
Konto– przydzielona danemu Klientowi część Sklepu Internetowego, za pomocą którego Klient może dokonywać określonych działań w ramach Sklepu Internetowego;
Konsumen– Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego;
Przedsiębiorca na prawach konsumenta to osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Przedsiębiorca– Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu cywilnego ;
Regulamin– niniejszy dokument;
Towar– produkt prezentowany w Sklepie Internetowym, którego opis jest dostępny przy każdym z prezentowanych produktów;
Umowa sprzedaży– Umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem;
Usługi– usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.);
Ustawa o prawach konsumenta– ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827);
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną– ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
Zamówienie– oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
2. INFORMACJE OGÓLNE
Sklep internetowy prowadzi sprzedaż detaliczną pod adresem : www.smakfood.pl za pośrednictwem Internetu, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
Właścicielem Sklepu jest: firma P.P.H.U SMAK FOOD Dariusz Przysuszyński z siedzibą w Mosinie, ul. Krosińska 12, NIP: 7821010003, REGON: 63034334. Firma wpisana jest do rejestru Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonego przez Ministra Gospodarki.
Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży/złożenia Zamówienia jest akceptacja niniejszego regulaminu oraz Polityki Prywatności, która skutkuje zobowiązaniem Klienta do jego przestrzegania.
3.WYMAGANIA TECHNICZNE
Do korzystania z usług sklepu www.smakfood .pl niezbędny jest
a) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;
b) dostęp do poczty elektronicznej;
c) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji:
d) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
4. KORZYSTANIE Z SERWISU
Klient może założyć konto (dokonać rejestracji). w Sklepie Internetowym
Rejestracja jest możliwa przed złożeniem zamówienia, ale również po dodaniu produktów do koszyka, przed ostatecznym potwierdzeniem zamówienia przez Klienta.
Rejestracja polega na wypełnieniu formularza (imię i nazwisko, adres do dostawy, adres e-mail, numer telefonu), utworzeniu indywidualnego loginu, hasła oraz akceptacji Polityki Prywatnościi niniejszego Regulaminu.
5.ZAMÓWIENIA
Zamówienia można składać poprzez formularz dostępny w Sklepie. Do złożenia zamówienia nie jest wymagana rejestracja. Jednak do skutecznej realizacji zamówienia niezbędne jest podanie: imienia i nazwiska, adresu e-mail, adresu do doręczenia produktów, numeru telefonu kontaktowego.
Klient składa ofertę zakupu towaru wybierając towary oferowane w Sklepie (dodając je do koszyka)
Klient składając zamówienie poprzez formularz w Sklepie (klikając „Złóż zamówienie”) zawiera umowę sprzedaży z obowiązkiem zapłaty.
Warunkiem przyjęcia Zamówienia do realizacji jest dokonanie płatności przez Klienta.
Sklep potwierdza przyjęcie Zamówienia poprzez wysłanie wiadomości na podany w formularzu adres e-mail.
Klient składając Zamówienie wyraża zgodę na przesłanie faktury / paragonu drogą elektroniczną na podany adres e-mail.
6.ODMOWA REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Sprzedawca zastrzega sobie możliwość odmowy realizacji zamówienia w następujących przypadkach:
Zamówienie nie zostało opłacone 48 h przed dostawą (przelew tradycyjny )
Zostały podane błędne dane adresowe, co uniemożliwia realizację dostawy.
Zamówienie nie może zostać zrealizowane z przyczyn logistycznych - adres wykracza poza strefę dostaw Sprzedawcy.
Istnieją podejrzenia, że Klient próbuje obejść ograniczenia ilościowe dostępnych towarów lub dostępnych lokalizacji dostawy, np. poprzez założenie kilku kont w serwisie lub podanie błędnego kodu pocztowego.
7.TOWAR
Przed złożeniem Zamówienia Klient zobowiązany jest do zapoznania się z opisem produktów.
8. PŁATNOŚCI
Ceny podane w Serwisie są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
Sklep wystawia na zakupione produkty fakturę/ paragon które wysyła na podany w zamówieniu adres e-mail
Klient ma do wyboru metody płatności określone w zakładce Formy Płatności.
Ceny przesyłek określone są w cenniku Dostawy.
9.DOSTAWA
Szczegółowa lista sposobów dostawy oraz kosztów dostawy jest dostępna w zakładce Koszty Dostay oraz podczas składania Zamówienia.
Dostawa kurierska realizowana jest za pośrednictwem firmy DPD FOOD, przesyłki są monitorowane.
Dostawa Towarów jest realizowana wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polski do miast obsługiwanych przez firmę spedycyjną DPD FOOD : Poznań , Trójmiasto , Wrocław , Katowice , Kraków , Łódź , Warszawa.
Koszty dostawy ponosi Klient.
Koszty dostawy może ponosić Sprzedawca, w przypadku gdy Klient spełni wskazane w Serwisie warunki uprawniające go do darmowej dostawy.
Dostawa Towarów dokonywana jest zgodnie ze sposobem dostawy wybranym przez Klienta, spośród dostępnych w Serwisie, na adres podany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
Klient wyraża zgodę na otrzymanie informacji dotyczącej dostawy drogą mailową lub przez wiadomość SMS.
Towary zakupione przez Klienta zostaną wysłane do Klienta zgodnie z informacjami zawartymi w zakładce – Koszty dostawy.
Kurier może wydać zamówienie Klientowi lub innej osobie obecnej pod adresem wskazanym przez Klienta.
Klient jest zobowiązany do odebrania Towaru w wybranym przez siebie za pośrednictwem Sklepu miejscu i terminie dostawy, lub zapewnienia obecności innej osoby, która będzie mogła odebrać zamówione Towary.
Z chwilą wydania i dostawy Towaru niebezpieczeństwo utraty i uszkodzenia Zamówienia przechodzą na Klienta.
Klient ma możliwość odbioru osobistego Towarów w siedzibie firmy .
Z uwagi na fakt, iż Towary sprzedawane przez Sprzedawcę stanowią towary łatwo psujące się, w przypadku gdy Zamówienie dostarczone pod wskazany adres w wybranym przez Klienta terminie nie zostanie odebrane – Klient nie jest uprawniony do przełożenia terminu dostawy. Takie Zamówienie uznaje się za zrealizowane, a Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży i tym samym do zwrotu uiszczonej kwoty za dane Zamówienie.
Z uwagi na fakt, iż Towary sprzedawane przez Sprzedawcę stanowią towary łatwo psujące się, w przypadku niedoręczenia Zamówienia z powodu wskazania przez Klienta błędnego adresu dostawy, takie Zamówienie uznaje się za zrealizowane, a Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży i tym samym zwrotu uiszczonej kwoty za dane Zamówienie.
Klient powinien dokonać sprawdzenia zawartości otrzymanej przesyłki w obecności Kuriera. W przypadku, gdy przesyłka będzie otwarta lub w widoczny sposób uszkodzona, Klient powinien spisać w obecności Kuriera protokół szkody (odpowiedni druk posiada przy sobie Kurier) i nie odbierać przesyłki. O powyższym Klient zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Sprzedawcę.
Od momentu dostarczenia Klientowi Towarów, Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za stan i przechowywanie Towarów.
Klient jest odpowiedzialny za przestrzeganie zasad bezpiecznego obchodzenia się z żywnością i zaleceń dotyczących temperatury. Nieprzestrzeganie przedmiotowych wytycznych może zwiększyć ryzyko chorób przenoszonych przez żywność.
10. REKLAMACJE
W przypadku niezgodności produktów ze złożonym Zamówieniem Klient powinien skontaktować się ze Sprzedawcą i przedstawić niezgodności.
Reklamacja powinna być złożona w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@smakfood.pl
Zaleca się podanie w opisie reklamacji:
a)informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową;
b) żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową
c)danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji.
d)do reklamacji mogą zostać załączone dowody (np. zdjęcia, dokumenty ) związane z przedmiotem reklamacji. Sprzedawca może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji co przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
Reklamacja powinna być złożona w dniu dostawy produktów do Klienta.
Sklep zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w ciągu 7 dni roboczych.
11.ODSTĄPIENIE OD UMOWY
Zgodnie z Art.38 ustawy o prawach konsumenta prawo do odstapienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiebiorstwa lub na odległośc nie przysługuje konsumentowi w momencie gdy przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegajaca szybkiemu zepsuciu lub majaca krótki termin przydatności do spożycia.
12.OCHRONA PRYWATNOŚCI
Wszelkie informacje dotyczace ochrony prywatności zawarte zostały w zakładce Polityce Prywatności.
13 ZMIANA REGULAMINU
Administrator może zmieniać Regulamin Sklepu
Zmieniony regulamin zostanie opublikowany w Sklepie.
O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Sklepu Internetowego.
14 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Materiały zawarte na stronie są własnością P.P.H.U Smak Food i zabrania się wykorzystywania ich bez pisemnej zgody Administratora Sklepu Internetowego www.smakfood.pl
Administrator może przesyłać Klientom, na podane przez nich adresy e-mail oraz numery telefonów wiadomości na temat produktów i usług własnych pod warunkiem, że Użytkownik wyraził zgodę na ich otrzymywanie. Użytkownik może w każdej chwili odwołać zgodę.
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
Przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach Konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
Użytkownik Serwisu może w dowolnym czasie skontaktować się z Administratorem.
Strony ustalają, że wszelka korespondencja może następować drogą elektroniczną – email: biuro@smakfood.pl